لینک سازی داخلی چیست؟

دوشنبه 20 ارديبهشت 1400
17:41
ویکی دمی

در مبحث سئو، هنگامی که نام ساخت لینک به گوشتان می خورد، قطعا فکر می کنید که منظور از این واژه، لینک سازی خارجی یا ساخت بک لینک است. چرا که لینک هایی که از سایت های دیگر به سایت ما ارسال می شوند، یک سیگنال قوی به موتورهای جستجو بوده که در افزایش رتبه جستجوهای ارگانیک از گوگل نقش به سزایی دارند. اما مهمترین نوع لینک سازی، ساخت لینک داخلی می باشد. ساخت لینک های داخلی در صفحات مرتبط، باعث قوی تر شدن صفحه منبع شده و از نظر سئویی حائز اهمیت می باشد، به طوری که برای انتقال ROI ( نرخ بازگشت سرمایه) از لینک های خارجی، Internal links، نقش مهمی را ایفا می کنند.

یادتان باشد، قبل از گرفتن رتبه برای محتوای خود، نیاز به لینک دارید. با استفاده از لینک های داخلی به گوگل اعلام می کنید که ساختار وب سایت چگونه است و کدام یک از صفحات، مهمتر هستند. با استفاده از استراتژی درست لینک سازی داخلی، می توان به بالا بردن رتبه سایت در گوگل کمک شایانی نمود. اگر به دنبال یادگیری بیشتر خودتان هستید، حتما به آزمون تستی سئو داخلی که درانتهای این مقاله گذاشته شده است، مراجعه نمایید.

لینک داخلی (internal link) چیست؟

لینک های داخلی، هایپرلینک هایی (پیوندهایی) هستند که به صفحات داخلی همان دامنه (سایت)، اشاره می کنند. آن ها با لینک های خارجی که به دیگر سایت ها در دامنه های مجزا اشاره می کنند، متفاوت می باشند. عکس زیر، نمونه ای از لینک سازی داخلی در سایت ویکی دمی می باشد:

نمونه ای از لینک سازی داخلی

ممکن است این سوال پرسیده شود که نمونه کد چنین لینک هایی، چگونه است و اگر بخواهیم به صورت دستی آن را ایجاد نماییم، باید از چه ساختاری استفاده نمود؟ برای آشنایی با نمونه کد لینک های داخلی، می توان عکس زیر را مشاهده کرد:

نمونه کد لینک داخلی

رایج ترین فرمت

یکی از راه هایی که می توان با استفاده از اینترنال لینک ها به هدف مورد نظر رسید و حتی به تشخیص لینک داخلی هم کمک می کند، استفاده از کلمات توصیفی در انکر تکست (anchor text) می باشد. عموما انکر تکست ها، شامل کلمات مرتبط با آن موضوع در

صفحه مبدا می باشند. استفاده از anchor text، مانند عکس زیر، رایج ترین فرمت برای لینک سازی است.

نمونه انکرتکست در متن

لینک سازی داخلی با سه هدف انجام می شود که شامل موارد زیر می باشد:

  • لینک های داخلی به کاربران اجازه می دهند که صفحات سایت را بیشتر بررسی نمایند و مدت زمان ماندگاری در سایت هم بیشتر می شود.
  • اینترنال لینک ها، باعث می شوند که به صورت سلسله ای، اطلاعات در کل سایت پخش شود.
  • لینک سازی داخلی، قدرت رتبه بندی را به صورت اعتدال در کل سایت گسترش می دهد.

چرا لینک های داخلی برای گوگل (سئو) مهم هستند؟

عموما لینک های داخلی، به گوگل در پیدا کردن، ایندکس کردن یا فهمیدن تمامی صفحات روی سایت کمک می کنند. اگر برای ساخت لینک داخلی، یک استراتژی عالی داشته باشید، می توانید اعتبار یک صفحه را به صفحات مهم انتقال دهید که این عمل به pagerank معروف است. به صورت خلاصه، internal links، برای تمامی سایت ها به عنوان کلیدی بوده که می خواهد بیشترین و بالاترین رتبه را در گوگل داشته باشند.

حال سوالی در اینجا مطرح می شود که آیا گوگل با استفاده از لینک سازی، می تواند مرتبط بودن محتوا در سایت را بفهمد و اینکه آن محتوا در سایت چه ارزشی دارد؟

در ادامه به آن ها پاسخ می دهیم.

ارتباط بین محتوا

گوگل با دنبال کردن تمامی لینک های داخلی و خارجی توسط ربات خود به نام گوگل بات (Googlebot)، می تواند کل سایت را خزش (crawl) نماید. ربات گوگل از صفحه اصلی وارد سایت می شود و به اولین لینکی که میرسد، آن را دنبال می کند. با دنبال کردن لینک ها، گوگل می تواند ارتباط تمامی صفحات، نوشته ها و پست ها را بفهمد. با این روش است که گوگل می تواند بفهمد که کدام یک از صفحات دارای موضوعات مشابه هستند. در ابتدای مقاله می بینید که کلمه ” بک لینک” دارای لینک بوده که به گوگل اعلام می کند که این صفحه هم دارای مطالب مشترکی با آن صفحه دارد.

ارزش لینک

بعد از آشنایی با مفهوم ارتباط بین محتوا، حالا باید بدانید که گوگل ارزش لینک را بین تمامی لینک های موجود در یک صفحه تقسیم می کند. عموما صفحه اصلی یک سایت دارای ارزش لینک بیشماری بوده که تمامی این ارزش ها به خاطر وجود بک لینک هایی است که برای این صفحه ایجاد شده است. اغلب، ارزش لینک بین تمامی لینک هایی که در صفحه اصلی وجود دارد، به اشتراک گذاشته می شود. به طوری که، ارزش لینکی که به آن لینک در صفحه اصلی داده شده است، مجددا بین تمامی لینک هایی از آن صفحه هم تقسیم می شود. به عبارتی دیگر، لینکی که در صفحه اصلی بوده، خود دارای یک صفحه مجزا با کلی لینک داخلی است، به طوری که ارزش دریافتی بین لینک های همان صفحه تقسیم می شوند.

حال اگر صفحات شما در homepage، دارای لینک هایی باشد، به راحتی تمامی صفحات دارای ارزش خواهند بود و گوگل سریعتر می تواند محتواهای تازه نوشته شده را پیدا نماید و آن ها را ایندکس نماید. با استفاده از لینک سازی داخلی، رتبه صفحه بیشتر شده و امکان نمایش آن صفحه در organic search نیز بیشتر می شود.

مناسب ترین تعداد لینک در لینک سازی

تعداد لینک‌های داخلی برای هر سایت باید محدود باشد. توجه کنید که اعتبار یک سایت بین تمام لینک های داخلی آن تقسیم میشود و هر چه تعداد لینک‌ها بالاتر باشد طبیعتا ارزش هر لینک داخلی پایین‌تر خواهد آمد. در سئوی سایت باید توجه کنید که هیچ کاری را به صورت غیر طبیعی و اسپم نباید انجام داد مثل ساخت لینکسازی های داخلی برای یک وبسایت .



[ بازدید : 390 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به مرکز تخصصی آموزش سئو ، وردپرس و دیجیتال مارکتینگ است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]