شنبه 13 مهر 1398
11:53
ویکی دمی

خوب حالا که سئو انقدر مهم هست، بیایید نگاهی به بهترین تکنیک های سئو بندازیم که به بالا رفتن رتبه جستجوی شما در سال 2019 کمک می کند:

در وبلاگ خود پست های طولانی بنویسید

کارشناسان سئو همیشه بر کیفیت محتوا تاکید زیادی دارند. خوب در اینکه کیفیت محتوا یکی از مهمترین عوامل در بهبود رتبه جستجو و جزء یکی از راهکارهای سئو است شکی نیست، اما با این حال نمی توانید اندازه محتوا را هم نادیده بگیرید. وبلاگ های جامع که موضوع خاصی را بطور کامل پوشش میدهند می توانند به کسب رتبه جستجوی بهتر به شما کمک نمایند. برای درک بهتر ارتباط اندازه و رتبه بندی محتوا، Backlinko یک پژوهش انجام داده است و بیش از یک میلیون جستجو مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. نتیجه این پژوهش این بود که پست هایی که در صفحه اول نتایج جستجو قرار می گرفتند به طور متوسط 1890 کلمه داشتند.

البته نباید انتظار داشته باشید که پست های طولانی، باعث افزایش جادویی رتبه شما در نتایج جستجو باشند، این تکنیک سئو به تنهایی موفقیتی را تضمین نمی کند. برای اینکه این تکنیک به خوبی جواب دهد، باید تعادل خوبی بین کیفیت و کمیت محتوای شما برقرار باشد.

لازم به ذکر است که اگر محتوا طولانی باشد و کیفیت مناسب را نداشته باشد، نتیجه عکس داده و کاربر حوصله مطالعه کل مقاله را نخواهد داشت و ترجیح میدهد که از سایت خارج شده و وارد سایت دیگر شود، پس هیچ وقت کیفیت را فدای حجم مقاله نکنید.

پیشنهاد میکنیم که مقاله آموزش جامع بازاریابی محتوا را مطالعه کنید.

یکی از راهکارهای جدید سئو در سال 2019، این هست که محتوای طولانی اگر تولید می‌کنید به صورت یکجا در سایت منتشر نکنید. مثلا محتوایی نوشتید که 5 هزار کلمه دارد، برنامه ریزی خودتان را به این شکل انجام دهید که 2 هزار کلمه را ابتدا در سایت قرار داده و بقیه مطلب را به صورت آپدیت های متوالی در فواصل زمانی منظم به مقاله اضافه کنید. این مورد باعث میشود که محتوای شما از نظر گوگل ارزشمند شناخته شده و گوگل همیشه محتوای آپدیت شده را دوست دارد و به مخاطب نشان میدهد.

از تکنیک Bucket Brigade استفاده کنید

یادتان باشد که سئو فقط نوشتن کلمات کلیدی و یا سئو کردن محتوا نیست. وقتی کاربری از سایت شما بازدید می کند، دو سناریوی مختلف امکان دارد پیش آید:

در مورد اول، به خواندن محتوای شما ادامه میدهد.

در مورد دوم، بلافاصله از وب سایت شما خارج می شود.

مورد دوم مسئله خیلی مهمی است که می تواند تاثیر منفی بر روی رتبه سایت شما داشته باشد. خوب پس اگر میخواهید رتبه بهتری داشته باشید، باید از اینکه بازدیدکنندگان وقت بیشتری را در سایت شما میگذرونند اطمینان پیدا کنید.

اینجا لازم هست که ۳ تا مقاله مهم به شما معرفی کنیم که در نوشتن محتوا خیلی می‌تواند به شما کمک نماید:

کلمه کلیدی lsi

آموزش سئو محتوا

استراتژي کلمات کلیدی

یک روش ساده برای رسیدن به این هدف این است که محتواهایی بنویسید که قانع کننده تر باشند. می توانید با استفاده از یک ترفند قدیمی، بازدیدکنندگان را به سایت خود قلاب کنید. Bucket Brigade یک تکنیک نوشته ویکی از راهکارهای سئو است که میتواند مخاطبان سایت شما را به ماندن در صفحات ترغیب کند.

وقتی در حال تولید محتوای متنی هستید، باید جریان نوشته شما کاملا روان و خوانا باشد. در یک حالت ایده آل، هر جمله باید به جمله بعدی منتهی شود و به همین ترتیب هر پاراگراف باید مخاطبان را به پاراگراف بعدی متصل کند. Bucket Brigade یک تکنیک ساده و یک روش خوب است که مثل یک اتصال بین دو پاراگراف یا دو تا جمله عمل می کند. در واقع این تکنیک یک روش هوشمند، برای جلب توجه خوانندگان سایت شما بوده که بتوانید در مسیرهای مختلفی که مدنظرتان هست، آن ها را راهنمایی کنید.

حال چطور میشود از این تکنیک استفاده کرد؟ اینجا چند عبارت را به شما معرفی می کنیم که معمولا به عنوان Bucket Brigades استفاده میشوند:

  • دلیلش اینه:
  • می دونین بهترین قسمت موضوع چیه؟
  • و این همه ماجرا نیست.

جملات کوتاهی که با : تموم می شوند، روش بسیار خوبی برای شناسایی bucket brigade ها هستند. رعایت این موارد باعث میشود متن شما به راحتی خوانده شده و مخاطبان وقت بیشتری برای مطالعه آن بزارند. البته این روش به خودی خود یکی از تکنیک های سئو نیست اما به صورت غیر مستقیم به بهبود رتبه جستجوی شما کمک می کند.

راهکارهای سئو با بروزرسانی محتواهای قدیمی

برای اینکه بتوانید از محتواها حداکثر استفاده را نمایید، حتما سراغ پست های قدیمی تر وبلاگ خود بروید و پست هایی که موضوعات آن ها هنوز جالب و پر سرچ هستند را پیدا کنید. به عنوان مثال اگر دو سال پیش مطلبی در مورد بهترین تکنیک های سئو یا راهکارهای سئو نوشته اید، برای بازنشر این پست باید حتما مطلب خود را ویرایش و به روز نمایید، چون از دو سال قبل تا به امروز، گوگل تغییرات اساسی در الگوریتم های جستجوی خود انجام داده است.

برای آشنایی بیشتر با الگوریتم های گوگل و روند تغییرات آن بهتر است که همیشه مقاله الگوریتم های گوگل ما را دنبال کنید چون ما آخرین تغییرات را برای شما منتشر می کنیم.

به جای اینکه یک مطلب جدید بنویسید، بهتر است که هر از گاهی اطلاعات بیشتری به پست های قبلی خود اضافه نمایید. می توانید عناوین مطالب را ویرایش کنید تا بیشتر به ترندهای روز مرتبط باشد. علاوه بر این، باید نسخه جدید را طوری ویرایش کنید که اصطلاحا سئو پسند یا SEO-Friendly باشد. این راهکار سئو میتواند یک راه ساده برای رسیدن به مطالب بیشتر در زمان کوتاهتر را به خود اختصاص دهد. با به روز رسانی مطالب قدیمی، می توانید به مخاطبان گسترده تری دسترسی پیدا نمایید و پست هایی که نسبت به بقیه محبوب تر هستند، می تواند رتبه بهتری در جستجو به دست آورد.

یک راهکار عالی در سئو، گرفتن بک لینک های با کیفیت

بک لینک های باکیفیت هم از جمله راهکارهای سئو می باشند که می تواند به شما در رسیدن به رقبا کمک نماید، مثلا زمانیکه یک وب سایت شناخته شده با رتبه بالا، به سایت شما لینک میدهد، اعتبار سایت شما در جستجو افزایش پیدا می کند. برای موتورهای جستجو، بک لینک های باکیفیت معادل قابل اطمینان بودن یک وب سایت است. بنابراین وقتی بک لینک های خوبی داشته باشید به احتمال زیاد در نتیجه جستجوها هم رتبه بهتری خواهید داشت. این موضوع یکی از مهترین راهکارهای سئو بوده که می تواند به طور مستقیم روی رتبه سایت شما تاثیر بگذارد.

برای گرفتن بک لینک های با کیفیت می توانید از پست مهمان یا همکاری با رسانه های تاثیرگذار مثل خبرگزاری ها استفاده کنید. پست مهمان هم به معنی نوشتن مطالب در وبلاگ یا وب سایت دیگران با اسم خودتان می باشد. گاهی اوقات ممکن هست که وب سایت های دیگر بدون اینکه از شما بپرسند به سایت شما لینک بدهند که این مسئله مشکلی ایجاد نمی کند مگر اینکه لینک ها اسپم باشند. اگر چنین وب سایت هایی به شما لینک بدهند ممکنه روی سایت شما تاثیر منفی داشته باشد، بنابراین خیلی مهم است، همه لینک هایی که به سایت شما داده می شود را تجزیه و تحلیل نمایید و لینک های اسپم را رد کنید. برای پیدا کردن این لینک ها هم می توانید از Search Console گوگل و یا Moz Link Explorer استفاده کنید.


[ بازدید : 345 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به مرکز تخصصی آموزش سئو ، وردپرس و دیجیتال مارکتینگ است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]