آیا engaged session در گوگل آنالیتیکس 4، همان بانس ریت است؟

يکشنبه 24 اسفند 1399
14:17
ویکی دمی

در یک دهه گذشته، بسیاری از تحلیلگران با استفاده از معیاری به بانس ریت (bounce rate) در گوگل آنالیتیکس، متوجه این موضوع شده اند که کاربران چه طور با وب سایت درگیر بوده اند ؛ اما متاسفانه یا خوشبختانه، در google analytics جدید، خبری از نرخ پرش وجود ندارد و به جای آن از engaged sessions نیز استفاده شده است. در این مقاله قصد داریم درباره علل حذف بانس ریت در گوگل آنالیتیکس 4 و جایگزینی آن با متریک جدیدی به نام engaged sessions نیز صحبت کنیم.

بانس ریت چیست؟

در ابتدا قصد داریم به صورت مختصر درباره نرخ پرش توضیحاتی را ارائه دهیم که برای آشنایی بیشتر با بانس ریت می توانید مقاله راه های کاهش بانس ریت را مطالعه نمایید. در حالت کلی، به زمانی که کاربر، یک صفحه از یک سایت را مشاهده می کند و از آن خارج می شود را نرخ پرش می گویند. شما می توانید تعداد پرش هایی که در یک دوره زمانی اتفاق افتاده است را بر کل جلسات (sessions) یک سایت تقسیم کنید تا عدد درستی از بانس ریت ایجاد شود.

یک سوال تجاری متناسب با بانس ریت : آیا کاربران و مشتریان، به سایت من علاقه مند هستند؟ یا تعداد سشن هایی که در سایت من دیده میشود، ربطی به کسب و کار من ندارد؟ عموما درباره بانس ریت، چنین سوالاتی پرسیده می شود تا بتوانند درگیر بودن کاربر با سایت را مورد بررسی قرار دهند.

چرا در حال حاضر، بانس ریت در دسترس نیست؟

در نسخه جدید Google Analytics 4 ، کاربران دیگر نمی توانند نرخ جستجوی وب سایت خود را بازیابی کنند. اینکه چرا این ویژگی حذف شده است و این تغییر، چه تاثیری در استفاده از Google Analytics دارد، در ادامه توضیح داده شده است.

تا به الان، بانس ریت برای اندازه گیری علاقه مندی و درگیر بودن کاربر با سایت نیز مورد بررسی قرار می گرفته است. نرخ پرش به ما اعلام می کرد که چند درصد از کاربران، بعد از مشاهده صفحه ای از سایت، آن را ترک می کنند بدون آنکه به صفحه ای دیگر بروند یا عملی را انجام دهند. این متریک، به کاربران در نسخه قدیم گوگل آنالیتیکس، کمک می کرد تا تعداد دیده شدن و درگیر شدن کاربران به سایت را شاهد باشند. به هر حال، استفاده از بانس ریت به تنهایی نمی توانست نتیجه ای که مد نظر ما بود را به ما ارائه دهد. به علت نمایش نادرست بانس ریت به صاحبان کسب و کار، گوگل ترجیح داده است که در نسخه جدید گوگل آنالیتیکس، دیگر از این ویژگی استفاده نکند و معیار جدیدی را جایگزین آن نماید.

جایگزین بانس ریت چه می تواند باشد؟

از آنجایی که بسیاری از تحلیلگران ارتباط خوبی با بانس ریت نداشته اند، اما از اینکه آن را کنار بگذارند هم می ترسیده اند و نمی دانستند که باید جایگزین آن از چه چیزی استفاده نمایند. ما در این بخش به شما میگوییم که جایگزین bounce rate در گوگل آنالیتیکس 4 چه چیزی خواهد بود.

جایگزین بانس ریت در گوگل آنالیتیکس، معیاری به نام engaged sessions نیز می باشد. برای آنکه یک جلسه به عنوان Engaged داشته باشیم، کاربر باید حداقل یکی از کارهایی که در ادامه آورده شده است را انجام دهد:

  • حداقل به مدت 10 ثانیه در سایت شما حضور داشته باشد
  • انجام یکسری از رویدادهای تبدیل
  • مشاهده بیشتر از 2 صفحه از سایت

در GA4، تعداد دیگری ویژگی ایجاد شده است که برای فهم بهتر engaged sessions نیز به کار می رود:

  • Engagement Rate = engaged sessions / sessions
  • Engaged Sessions per User = engaged sessions / users
  • Engagement Time = sumengagement time

در حالت کلی، نرخ تعامل به جای نرخ پرش مورد استفاده قرار می گیرد.

مقایسه نرخ تعامل با نرخ پرش

همانطور که در بالا ذکر شد، نرخ تعامل هم مانند نرخ پرش، قادر است که به این سوال پاسخ دهد که آیا کاربران واقعا به سایت من علاقه دارند و با سایت من درگیر شده اند؟ اما فرقی که نرخ تعامل دارد این است که می تواند به محلی که کاربر engaged دارد نیز اشاره کند که بانس ریت قادر نبوده است مانند: برنامه موبایل، برنامه های تک صفحه ای، وسایت های محتوایی مانند وبلاگ ها.

نرخ تعامل شما همیشه بیشتر از معکوس نرخ پرش شما خواهد بود. این بدان دلیل است که جلسه ای با حداقل 2 نمایش صفحه (نه پرش) به عنوان یک جلسه جذاب نیز واجد شرایط است، اما جلسات دیگر به عنوان بانس ریت نیز محسوب می شود.

بنابراین ، اگر نرخ جستجوی شما 65٪ در ماه گذشته بوده است، نرخ تعامل شما حداقل 35٪ خواهد بود. اگر بازدیدکنندگان شما در حال تبدیل یا در واقع خواندن محتوای شما هستند، مساحت نشان داده شده در زیر با رنگ زرد، بزرگتر خواهد بود و این باعث افزایش نرخ تعامل شما می شود

bounce rate

نرخ تعامل یا engaged sessions چیست؟

منظور از جلسات (sessions)، تعداد سشن هایی که در یک سایت یا اپلیکیشن نیز شروع می شود.

نرخ تعامل یا engaged sessions به عبارتی دیگر به تعداد جلساتی گفته می شود که بیش از 10 ثانیه به طول انجامیده یا به یک رویداد تبدیل شده است یا دارای نمایش 2 یا بیشتر از صفحه بوده است.

اگر کاربر کمتر از 10 ثانیه در سایت بوده باشد یا به هیچ وجه درگیر نشده باشد، به عنوان یک پرش تعریف می شود و نه به عنوان یک جلسه درگیر.

آیا می توان به جای ارتقا به گوگل آنالیتیکس 4 از نرخ تعامل استفاده کرد؟

اگر بخواهید آنالیتیکس خود را ارتقا ندهید، باید با کدنویسی آشنایی داشته باشید. ویژگی های جدید GA4 برای محاسبه مدت زمان فعال بودن مرورگر یا برنامه تلفن همراه در پیش زمینه، به طور خودکار، منطق را بر روی مشتری اجرا می کند. سپس ، در زمان های مختلف، این داده ها به طور خودکار روی پارامتری به نام “Engagement_time_msec” تنظیم می شوند. هنگامی که معیار “زمان تعامل” را در یک گزارش مشاهده می کنید، مقادیر پارامترهای “Engagement_time_msec” را در تمام رویدادهای خود جمع کنید.

برای واضح بودن مساله، “زمان تعمل” با “مدت زمان متوسط ​​جلسه” متفاوت بوده است.

Session Duration = (the timestamp on the last hit of your session) – (the timestamp on the first hit of your session)

این ابزار می داند که کاربران هر از چندگاهی، مرورگرها و برنامه ها را در پس زمینه باز نگه می دارند که ما واقعاً نمی خواهیم این موارد را در محاسبه خود لحاظ کنیم. علاوه بر این، این یک روش مستلزم است که حداقل 2 بازدید در طول جلسه برای محاسبه دستی تنظیم کنید.

Engagement Time = SUM(all instances of the “engagement_time_msec” parameters across all your events) این معیار، به توصیف رفتار واقعی می پردازد و اینکه به طور خودکار کنترل می شود و دارای خصوصیات بهتری نیز می باشد.

نکاتی برای مهاجرت به متریک جدید و خارج شدن از نرخ پرش

پس از ارتقا به GA4، به ناچار مدتی خواهد رسید که بازاریابان و سایر سهامداران، همچنان از شما می خواهند که نرخ های گزاف را ارائه دهید. وقتی این اتفاق می افتد، من شما را تشویق می کنم که برای دلجویی از آنها ، نرخ پرش را محاسبه نکنید. درعوض ، از این به عنوان فرصتی برای به اشتراک گذاشتن مزایای نرخ تعامل استفاده کرده و آنها را از دوران تاریکی بیرون آورید.

این معیارهای جدید، بسیاری از مشکلات را برطرف می کند، اما بازاریابان در برابر تغییرات همیشه مقاومت می کنند. با وجود کمبودها، نرخ پرش راحت و آسان است. تحلیلگران باید کارهای زیادی انجام دهند تا ذینفعان ما با استفاده از معیارهای بهتر و پرسیدن سوالات بهتر از گذشته ، راحت تر باشند.

همچنین، من توصیه می کنم برای هر کانال یا کمپینی که دنبال می کنید، نرخ تعامل هدف را تعیین کنید. اگر مطمئن نیستید از کجا شروع کنید، فقط معکوس نرخ گزاف طبیعی خود را در نظر بگیرید (بنابراین اگر نرخ پرش خوب 65٪ بود ، نرخ تعامل خود را روی 35٪ قرار دهید). اگر این هدف خیلی زیاد یا کم باشد، همیشه می توانید آن را بعداً منتقل کنید و صرفاً داشتن یک هدف باعث ایجاد مکالمه هایی می شود که به شما کمک می کند تیم شما با معیارهای جدید آشنا شوند.

برای آشنایی بیشتر با ویژگی engaged sessions، نیز می توانید با شماره 09128909248 تماس حاصل نمایید یا در صفحه مشاوره سئو رایگان، پیام خود را ارسال نمایید. لطفا نظرات خود را در دیدگاه برای ما ارسال نمایید.


[ بازدید : 332 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به مرکز تخصصی آموزش سئو ، وردپرس و دیجیتال مارکتینگ است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]