لینک سازی خارجی

سه شنبه 7 ارديبهشت 1400
22:46
ویکی دمی

لینک سازی خارجی چیست؟ میدانیم که برای موفقیت در کسب و کار های اینترنتی باید وب سایت قدرتمندی داشته باشیم. یکی از معانی که می توان از وب سایت قدرتمند برداشت کرد این است که سایتمان در صفحه اول گوگل باشد. برای اینکه بتوانیم وب سایتمان را به صفحه اول گوگل آوریم چندین راه وجود دارد که یکی از این راه ها سئو وب سایت است. بهینه سازی سایت 200 فاکتور سئو دارد که در مقاله سئو چیست به بخشی از این 200 فاکتور اشاره کردیم.

اما یکی از فاکتور های تاثیر گذار در سئو سایت، لینک سازی داخلی و خارجی است. لینک سازی خارجی یکی از فاکتور های مهم در سئو وب سایت می باشد. راهی که برای رتبه گرفتن از گوگل بسیار مناسب و مهم است. برای ساختن لینک های خارجی، دو روش وجود دارد، روش مستقیم و روش غیر مستقیم.

لینک های خارجی به روش مستقیم یا لینک بیلدینگ، مانند فعالیت در شبکه های اجتماعی، اشتراک گذاری محتوا در شبکه های مختلف و … می باشد و روش غیر مستقیم لینک سازی خارجی مثل دریافت بک لینک طبیعی از وب سایت ها، تولید محتوا با کیفیت بالا و… می باشد. ویکی دمی در مقاله لینک سازی خارجی چیست ، صفر تا صد آموزش لینک سازی خارجی را برای شما بیان کرده است که با مطالعه آن نکات مهمی را می آموزید. اگر تمایل دارید، می توانید به آزمون تستی که در انتهای این مقاله آورده شده است، پاسخ دهید و دانش خود را با خواندن این مقاله محک بزنید.

لینک سازی خارجی چیست؟

قبل از آموزش لینک سازی خارجی به تعریف مختصری از آن می پردازیم. لینک سازی خارجی یا اکسترنال لینک، به ساخت لینک در خارج از وب سایت گفته می شود که تاثیر بسزایی در سئو خارجی سایت دارد. لینک سازی خارجی را با چندین روش می توان انجام داد مثل خرید بک لینک، لینک سازی در فروم ها، لینک سازی کلاه سفید و کلاه خاکستری.

انواع لینک سازی خارجی

  1. لینک سازی طبیعی
  2. لینک سازی مصنوعی

لینک سازی طبیعی

به لینک هایی که به صورت طبیعی می باشند، لینک سازی طبیعی می گویند.

لینک سازی مصنوعی

لینک هایی که به صورت مصنوعی در سایت های غیر مرتبط با موضوع ساخته می شود، لینک سازی مصنوعی می گویند.

در آموزش لینک سازی خارجی باید به نکات زیر توجه کنید:

  1. در وب سایت هایی لینک سازی انجام دهید که معتبر باشند.
  2. وب سایت هایی که آتوریتی بالا دارند برای لینک سازی مناسب می باشند.
  3. وب سایت هایی را برای لینک سازی انتخاب کنید که موضوع کاریشان با موضوع شما یکی باشد.
  4. استفاده از لینک سازی مصنوعی
  5. در لینک سازی مصنوعی باید دقت کنید که اگر گوگل متوجه لینک سازی مصنوعی بشود، سایت شما را در آن کلمه حذف می کند.
  6. لینک سازی مصنوعی برای گوگل بسیار مهم می باشد به همین خاطر، الگوریتم پنگوئن را به وجود آورد تا اگر متوجه لینک سازی مصنوعی شد سایت شما را پنالتی کند.
  7. در لینک سازی مصنوعی اگر به صورت طبیعی کار کنید، الگوریتم پنگوئن گوگل، متوجه آن نمی شود.
روش های لینک سازی خارجی به صورت طبیعی
روش های لینک سازی خارجی به صورت طبیعی

فواید و سودآوری لینک سازی خارجی برای یک سایت چگونه است؟

همان طور که در تمام مطالب مربوط به لینک بیلدینگ اشاره شده که یکی از عوامل موثر در رتبه بندی سایت ها تعداد بک لینک های باکیفیت بالاست. در واقع موتور جستجو گوگل از لینک سازی ها دو موضوع اصلی را میتوانند تشخیص دهد:

  • یافتن وبسایت ها و صفحات جدید
  • تشخیص و رتبه بندی سایت ها

در تمام طول مدت فعالیت و لینکسازی خارجی باید به کیفیت بکلینک ها و سایت هایی که برای لینکسازی استفاده میکنیم توجه کنیم. چرا که تمرکز گوگل بر روی لینک سازی ها خارجی بیشتر از هر وقت دیگر است. این حساسیت بر روی کیفیت ساخت لینک های خارجی سبب می شود تا متخصصین سئو بیش از پیش بر روی روند لینک بیلدینگ خارجی تمرکز و دقت داشته باشند. به صورت کلی اهداف زیادی برای لینک سازی خارجی درنظر گرفته شده است که شاید از این جهات به آنها اشاره نشده باشد از جمله موارد زیر:

افزایش ارتباط با دیگر سایت ها

خیلی وقت ها لینکسازی های خارجی موجب ارتباط شما با سایت ها و وبلاگ های مرتبط با حوزه کاری شما میشود. این ارتباط میتواند از طریق انتشار یک مطلب باشد. به سبب همین آشنایی شما میتوانید یک لینک باکیفیت از یک سایت با اعتبار دریافت کنید. حتی اگر این لینک برای لحظه ای ایجاد شود، باز هم ارزشمند است چرا که شما توانسته اید برای تجارت خود یک مُبَلِغ معتبر پیدا کنید

افزایش ترافیک

در تمام مباحث لینک بیلندینگ خارجی بیشتر از تاثیر آن بر روی رتبه سایت صحبت شده است تا تاثیر آن بر روی ترافیک سایت. در واقع وجود یک لینک در یک وبسایت معتبر میتواند آمار بازدید کنندگان سایت را افزایش دهد چه بسا اگر لینک های قرار داده شده در سایت های مرتبط و هم حوزه باشد می تواند مشتریان بیشتری را جذب سایت شما کند. در این موقعیت، ارزش یک لینک وابسته به سئوی آن نیست، بلکه به مشتریان آن بستگی دارد.

برند سازی و افزایش اعتبار

یکی از مزایای لینک بیلدینگ و لینکسازی خارجی معرفی برند کسب و کار خود است. بدین واسطه شما می توانید نام خود را نام خود را به عنوان یک نام تجاری معتبر در یک زمینه خاص معرفی کنید. شما با تولید محتوا باکیفیت و انتشار ان در فصای گوگل و شبکه های اجتماعی کاری کنید که افراد یک حوزه خاص به وجود نام برند شما پی ببرند . با ادامه این روند و اشتراک گذاری مطالب درست و حسابی امکان دیده شدن خود و اشتراک گذاری مطالبتان از سوی رقبا را افزایش می دهید.

روش های لینک سازی خارجی به صورت طبیعی

ما در مقاله لینک سازی خارجی چیست ، روش های ساخت لینک خارجی را به صورت طبیعی، بیان می کنیم تا شما با استفاده از این روش ها دیگر دچار پنالتی گوگل نشوید.

لینک سازی در وب سایت های مرتبط با موضوع

یکی از روش هایی که گوگل متوجه می شود که شما لینک سازی مصنوعی انجام داده اید، ساختن لینک در وب سایت هایی است که ارتباطی به موضوعتان ندارد. در آموزش لینک سازی خارجی باید بگوییم، هنگامی که می خواهید به صورت طبیعی لینک سازی کنید باید به این مورد توجه کامل داشته باشید تا سایتتان دچار پنالتی نشود.

لینک سازی در وب سایت هایی که زبان مرتبط با شما دارد

برای توضیحات بیشتر در رابطه با این مورد، باید گفت که وب سایت ها در هر کشوری با توجه با زبان آن کشور بارگذاری می شوند. شما در هنگام لینک سازی باید توجه کنید که در سایت هایی که زبانش با زبان کشور شما یکی است، لینک سازی کنید؛ اما وب سایت های خارجی که در زمینه موضوع مرتبط با شما کار می کنند، ریسک پنالتی شدن وب سایتتان را بسیار کاهش می دهند.

لینک سازی خارجی در وب سایت هایی که اعتبارشان بالاست

در مقاله لینک سازی خارجی چیست ، یکی از اصلی ترین موارد ساخت لینک در وب سایت هایی است که از اعتبار بالایی برخوردار هستند. اعتبار بالای وب سایت باعث می شود لینکی که در آن قرار می دهید نیز اعتبار بالایی نزد گوگل کسب کند.

لینک سازی در وب سایت های اسپم

برخی از وب سایت ها را می بینید که تعداد زیادی لینک داخل آنها ساخته شده است. این وب سایت ها به مرور زمان اسپم می شوند و دیگر نباید در داخل آنها لینک سازی کرد؛ چرا که این وب سایت ها اسپم شده اند و ارزش و اعتبار لینک شما را کاهش می دهند. حال از کجا باید فهمید که یک سایت اسپم شده یا نه؟

شما با استفاده از ابزار mozbar می توانید بفهمید که وب سایت مورد نظرتان اسپم است یا نه. این ابزار بر روی مرورگر نصب شده و میزان اسپم و دامین و پیج اتوریتی صفحه سایت را نمایش می دهد. لینک سازی در سایت های اسپم شده یکی دیگر از مواردی است که باید در آموزش لینک سازی خارجی به آن توجه داشته باشید.

برنامه ریزی برای لینک سازی

برای لینک سازی خارجی حتما برنامه ریزی کنید؛ چرا که در یک روز ساخت تعداد زیادی لینک برای گوگل مشکوک است. بهتر است روزانه 3 الی 4 لینک (تعداد لینک به میزان لینک سازی رقبایتان و استراتژی های وب سایتتان بستگی دارد) برای وب سایت خود بسازید. این لینک سازی باید در زمان های مختلف باشد تا الگوریتم گوگل به شما شک نکند.

تهیه رپورتاژ برای وب سایت

یکی از موثرترین تکنیک ها برای نتیجه گرفتن، تهیه رپورتاژ می باشد. برای لینک سازی خارجی می توانید از رپورتاژ های با کیفیت استفاده کنید. رپورتاژ به افزایش کلیک وب سایتتان کمک می کند و باعث افزایش رتبه سایتتان نیز می شود.

لینک سازی خارجی و بررسی سایت رقبا

لینک سازی خارجی و بررسی سایت رقبا

4 اتربیوت مهم در لینک سازی خارجی

تمام لینک سازی های خارجی که برای یک سایت صورت میگیرد ممکن نیست که از این 4 حالت خارجی باشد. انواع لینک ها به دسته های زیر تقسیم میشوند:

لینک فالو یا دوفالو (Dofollow): اگر لینک های ساخته شده دارای اتربیوت فالو باشند به این منظور است که گوگل با شناسایی آنها را دنبال میکند و وارد صفحه مقصد می شود.

لینک نوفالو (Nofollow): لینک های نوفالو از آن دست لینک های هستند که موتورهای جستجو به محض شناسایی آنها نمیتواند ان را دنبال کند.لینک های فالو نسبت به لینک های نوفالو تاثیر بسیار زیادی در سئو دارند. اما نوفالو بودن برخی از لینک ها به این معنا نیست که آن ها هم در روند سئو بی تاثیر هستند. تجربه نشان داده است این نوع لینک‌ها هم تا حدودی باعث افزایش رتبه می‌شوند. برای مثال لینک‌های سایت ویکی‌پدیا از نوع نوفالو هستند اما تاثیر آنها می‌تواند از یک لینک فالوی ضعیف هم بیشتر باشد.

لینک تولیدشده توسط کاربر (UGC): UG User Generated Content به هر نوع محتوایی که توسط کاربران (نه مدیران یا نویسندگان سایت‌ها) در بخش کامنت سایت یا انجمن ها تولید می شود و به اشتراک گذاشته میشوند به نام لینک های UGC معروف هستند.

لینک اسپانسری (Sponsored): صفت اسپانسر شده همانطور که از نامش پیداست برای شناساندن لینک‌هایی استفاده می‌شود که با هدف تبلیغ، حمایت مالی یا هر نوع قرارداد حمایتی دیگر در صفحات وب قرار می‌گیرد.

برای دریافت خدمات سئو و بهینه سازی سایت با شماره 09128909248 تماس بگیرید.


[ بازدید : 370 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به مرکز تخصصی آموزش سئو ، وردپرس و دیجیتال مارکتینگ است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]